با سلام

این پست که شامل قسمت هشتم از سری فیلم های آموزش پردازش تصویر گنزالس می باشد به آموزش روش بهبود کیفیت تصویر بر اساس فیلترهای مکانی بالاگذر لاپلاسین ، Unsharp masking و High boost می پردازد. مهمترین مطالب و موضوعاتی که در قسمت بیان شده را بطور مختصر در زیر مشاهده می نمایید:

قسمت ۸:

در این قسمت به ادامه موضوعات مربوط به ماسک یا فیلترهای مکانی بالاگذر (sharping) از پرداخته شده است که شامل بخش های زیر می باشد:

۱- بیان خلاصه ای از جلسه قبل

۲- نحوه ایجاد فیلترهای sharping در تصویر

۳- تشریح فیلترهای لاپلاسین و گاوسین

۴- تشریح Unsharp masking و High boost Filtering برای پیدا کردن لبه ها در تصویر

۵- بیان اعمال روش های ترکیبی برای بهبود کیفیت تصویر

 

فیلترهای مکانی بالاگذر لاپلاسین

 

————————————————————————————————————————————————————————

هدف از تهیه این مجموعه از فیلم های آموزشی، آشنایی با مباحث پردازش تصویر بر طبق سرفصل های کتاب پردازش تصویر گنزالس و پیاده سازی آنها در محیط متلب است. این مجموعه آموزشی بسیار مناسب برای محققین در ضمینه پردازش‌تصویر و نیز دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد که قصد تهیه مقاله و پایان نامه در ضمیمنه پردازش‌تصویر و بینایی ماشین دارند. در این مجموعه سعی شده است که با زبانی ساده به بیان مفاهیم و الگوریتم های پردازش تصویر بصورت تئوری و عملی پرداخته شود.

سرفصل های آموزش پردازش تصویر در متلب شامل موارد زیر می باشد:

سرفصل های مجموعه آموزشی پردازش تصویر گنزالس :

فصل اول: مفاهیم پردازش تصویر

فصل دوم: روابط مکانی بین پیکسل ها در تصویر

فصل سوم: بهبود تصاویر با فیلترهای مکانی

فصل چهارم ۱: حوزه فرکانس در تصویر

فصل چهارم ۲: فیلترهای بالاگذر و پایین گذر در حوزه فرکانس تصویر

فصل پنجم: بازیابی و بازسازی تصویر (Image Restoration and Reconstruction)

 

 

تذکر:

دانلود کامل فیلم های پردازش تصویر کتاب گنزالس

تمامی قسمت های فیلم آموزش گام به گام پردازش تصویر کتاب گونزالس در متلب را می توانید از اینجا مشاهده نمایید

 

دانلود کامل اسلاید های کتاب گنزالس

اسلایدهای کتاب گونزالس را از اینجا دانلود کنید.

این مجموعه آموزشی  پرداش تصویر گنزالس بسیار مناسب برای محققین در ضمینه پردازش تصویر و نیز دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می باشد که قصد تهیه مقاله و پایان نامه در ضمیمنه پردازش تصویر و بینایی ماشین دارند.

کلید واژه:

, Adaptive Contrast Enhancement (ACE), convolution, High boost Filtering, Histogram Equalization, Histogram Matching (Specification), Histogram Modification, Histogram Processing, Histogram Shrink, Histogram Sliding, Histogram Stretching, Local Histogram Processing, median filter, sharping filter, smoothing filter, The Basics of Intensity Transformations and Spatial Filtering, Unsharp masking, Using Histogram Statistics, آموزش پردازش تصویر دانلود فیلم پردازش تصویر, بهبود کیفیت تصویر, پردازش تصویر, پردازش تصویر کتاب گونزالس در متلب, پردازش هیستوگرام, تعدیل هیستوگرام, فصل سوم پردازش تصویر گونزالس, کانولوشن, کتاب گونزالس, نرم کردن تصویر, هموار کردن تصویر